عقل همیشه برای جستجوی مراد کنجکاو است.
قلب و جسم از دلبستگی ها می گوید
و انسان
میان این و آن .....
فقط بریدن از تعلق راهگشاست......
عقل همیشه برای جستجوی مراد کنجکاو است.
قلب و جسم از دلبستگی ها می گوید
و انسان
میان این و آن .....
فقط بریدن از تعلق راهگشاست......
باسمه تعالی
محبّت الهی از منظر قرآن و سنّت
سلطان علی نایبی
محبتّ
الهی از مباحث کاربردی در حوزه علوم نظری اسلامی و نیز عرفان عملی در
اسلام می باشد، بررسی این مطلب، می تواند ما را در جهت نیل به این مقام
عظمی یاری رساند.
شرح مفردات:
راغب اصفهانی می گوید: تمام شی به آن
است که به چیزی از خارجش نیازی نداردتا آن را تمام کند.بر خلاف ناقص که
نیازمند چیزی از خارج است تا آن را تمام نماید.[1]
ای خوش آن روز که روح در «سپیده دم بیداری» خویش را بیابد.
ای خوش آن روزی که بیدار شد.
ای خوش آن روزی که روح فهم کند که هستی با او همنوا است اما گوش مادی گرای او نمی خواهد این همنوایی را پذیرا باشد.
دریغا!
که جسم تسلط بس عمیقی در «روح» نهاده است.